Kokkejenta

Kokkejenta

onsdag 31. oktober 2012

Første Uke I Tromsø



Da var man kommet se gjennom første uke i Tromsø, og den har vært innholdsrik.
Ny plass å bo, ny jobb og masse nye mennesker, men det er trivelig. Alle vi som skal bo i dette kollektivet er på plass og vi begynner å bli kjent. Jeg jobber jo sammen med dem begge så vi kan gå sammen til og fra jobb. Det er veldig greit på kvelden etter jobb.

Kamskjell, Gresskarpure Og Bakte Gresskar

På jobben går det bra. Det er alltid litt knotete i starten på en ny jobb til man kommer seg inn i systemer og rutiner. Man kommer med tusen spørsmål om hvor ting er osv. Men jeg føler det går seg til. Jeg er blitt plassert på steik stasjon og det liker jeg. Samtidig som man kjører sin stasjon er man litt rundt og hjelper til der det trengs. Det er også morsomt å stå på jobb når man får skryt av sjefen etter en god sørvis.
Vi er en fin gjeng som jobber sammen, så vi har det veldig morsomt sammen. Men noen ganger blir det litt «kamelåså»-situasjoner. Vi er to dansker og en svenske på kjøkkenet. Så noen ganger må man stoppe opp og be dem si det en gang til. Jeg har ikke så store problemer med å forstå dem, og svensker har jeg jobbet med før så det forstår jeg godt. Noen ganger kan det være litt vanskeligere å forstå danskene, men det går stort sett veldig fint.

For dere som ikke har sett Uti Vår Hage sin Kamelåså sketsj trykk her !

Etter jobb har vi også gått ut å tatt oss en kokke øl sammen. Det er et bra uteliv i denne byen. Og vi har stort sett havnet på Verdens Teateret. Det er oftest sitteplasser der og musikken er ganske kul.

Gulløyepotet, Løyrom, Skalldyrmajones og Vaktelegg

På søndag hadde jeg fri og brukte den egentlig bare til å slappe av. Jeg gikk meg en liten tur og fikk lokalisert en søndags åpen butikk slik at jeg fikk handlet melk og brød. Det er ganske fint her i området hvor jeg bor.

Mange kjeler i bruk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar