Kokkejenta

Kokkejenta

onsdag 24. oktober 2012

Kokkejenta på ny øy!


Ting har gått litt fort de siste ukene, og nå har jeg flyttet til ei ny øy. Nemlig Tromsøya!


Jeg fortalte i forrige blogginlegg at jeg hadde en liten «høstferie» i Tromsø. Da var jeg å prøvejobbet på en av restaurantene i byen, og fikk jobben. Så når jeg dro tilbake til Sleneset vare det egentlig bare å begynne å pakke tingene og forberede flytting.
Den nye jobben kunne hjelpe til med å finne en plass å bo vertfall i første omgang. Så nå har jeg flyttet inn i et kollektiv igjen. På en måte er det litt rart å bo sammen med andre, men jeg har jo erfaring med å bo i et bofellesskap, fra den tiden jeg bodde i Oslo.

Så langt synes jeg Tromsø er en fin by å bo i, men så har jeg bare vært her i to dager nå. Jeg bor ikke så langt unna sentrum, så det tar bare 20 min å gå til jobb. Det er matbutikk og noen småbutikker rett i nærheten og det er jo et pluss.

I går kom jeg jo til byen, så store deler av dagen gikk til å orientere seg litt.
Bildet er lånt fra Arktisk Meny
 sin side på facebook
Jeg har fått lånt en seng av søskenbarnet til mamma. Mannen hennes kom kjørende med den til meg slik at jeg fikk montert den opp. Da er det jo lov til å skryte litt av seg selv og poenktere at jeg monterte den opp hele alene. Så får man helle se hvor lang tid det tar før jeg våkner opp på gulvet av at sengen har falt samme..
Ellers så fikk jeg kjøpt dyne og varmeovn. Så det er stort sett det mitt nye rom består av så langt.

Jeg har en tremenning som også bor i byen. Vi fant plutselig ut at vi bor ikke så langt unna hverandre. Hun kom gående til meg og så gikk vi inn til sentrum sammen og fant et sted å ta oss et glass vin sammen. Det var veldig trivelig, og hun kunne gi meg noen tips om hva som gjelder her i byen.

I dag var jeg innom jobb og fikk sakt hei til dem jeg skal jobbe sammen med. Det virker som en veldig bra gjeng, så jeg ser fram til å starte i ny jobb.
Så var jeg med på et opplegg i regi av Arktisk Meny. Dem hadde invitert lærlinger fra medlems bedriftene sine til å bli med å lage en sjømatsbuffet til Nordisk ministerråd. Jeg var blitt spurt om å være med som kokk for å hjelpe. Det var gøy, selv om det ble litt hektisk rett før buffeen skulle ut på bordet.

Nå er det vel bare å få en god natt søvn før man har første arbeidsdag på ny plass imorgen !

Morsom lysskulptur på tur hjem ikveld



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar