Kokkejenta

Kokkejenta

torsdag 20. september 2012

Arktisk Kokk 2012 og Arena Nord


For noen spennende dager det har vært.

På søndag pakket jeg kjøkkenutstyret og satte kursen til Bodø. Og det i seg selv var ganske nervepirrende. Når jeg satt i bilen nordover var det mange tanker som gikk rundt i hodet mitt. Og en ting som gikk igjen var «hva i huleste er det jeg har begitt meg ut på!»
De dagene før konkurransen var ganske nervepirrende. Jeg er nemlig slik av natur at jeg får sykt mye nerver i forkant av at jeg skal gjøre noe nytt. Og det er første gangen jeg er med i en slik kokke-konkurranse.  Så jeg var egentlig ikke sikkert på hva jeg bega meg ut på.
 
Kvelden før konkurransen sjekket jeg inn på Radisson Blu Bodø for å sove der. Det var veldig greit, for da jeg kom dit viste jeg at jeg ikke kunne gjøre noe mer. Jeg kunne egentlig bare prøve å få en god natt søvn før konkurransen.


På selve konkurransedagen våknet jeg tidlig og fikk i meg en god frokost. Og overraskende nok var det ikke så mange nerver, det var stort sett bare sommerfugler i magen. For dette var ganske spennende. Når jeg startet konkurransen var gikk ting sin gang. Gjorde ting slik som jeg hadde øvet på, men jeg følte etter hvert at jeg ikke hadde dagen helt med meg.  Slik at det var ikke alle tingene som ble helt som jeg hadde planlagt. Tiden flyr fort under veis i konkurransen, spesielt den tiden da man skal legge mat. 



 Det var også veldig gøy at hele familien min var å så på, to av søskenbarnene mine og tante Anne hadde også tatt turen til Bodø Spektrum for å få med seg Konkurransen. Det var også litt overraskende da jeg plutselig så storesøsteren min på tribunen. Hun bor i Trondhjem og hadde ikke fortalt meg at hun skulle ta turen til Bodø. Støtten fra familien er noe jeg setter stor pris på.
 
Jeg hadde ikke dagen helt med deg og da ble det heller ikke pallplassering. Det var dyktige folk jeg konkurrerte mot så det var tøff konkurranse. Litt skuffet er man selvfølgelig, men jeg er veldig fornøyd med å være blant dem seks som fikk konkurrere om tittelen Arktisk Kokk 2012. 

Her legger jeg opp hovedretten

Litt sliten..
 
Dommerne i Arktisk Kokk 2012

 Etter konkurransen var det avslapping!
Jeg tok turen i velværeavdelingen på badeland, det var sykt digg å kunne sitte i boblebadet og bare slappe av etter å ha stått på beina og konkurrert en hel dag. Og det er jo alltid greit å få slappet av litt før bankettmiddagen.
Det var reservert egent bord til oss som hadde konkurrert og noen av sponsorene. Og det var veldig trivelig å kunne bli bedre kjent med dem andre som var med i konkurransen. Det var god stemning rundt bordet og etter middagen tok vi turen ut. 

Så dagen i dag fikk jeg brukt på å gå litt rundt på messen Arena Nord. Fikk knyttet litt kontakter med folk som er innen for restaurantbransjen i Nord-Norge. Det var en lærlingekonkurranse i dag, og når deltakerne skulle servere maten sin var det noen som huket tak i meg så da fikk jeg muligheten til å spise maten til lag 1. som besto av 1. års lærlingene på Bryggerikaia. Seieren i lærlingekonkurransen gikk til lærlingene på Restaurant Smak i Bodø.
Jeg sitter igjen med en positiv opplevelse etter disse dagene. Selv om det ikke gikk min vei i konkurransen var det morsomt å konkurrere og man har fått muligheten til å treffe masse trivelige folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar