Kokkejenta

Kokkejenta

onsdag 12. september 2012

Litt Uvanlig Dag..


På mandagen fikk jeg beskjed om at gjestene vi hadde til lunsj i dag var fransk presse og et bulgarsk tv team. Dem er å reiser litt rundt her på Helgeland i forbindelse med jubeleumet til NovaSea på Lovund. Jeg fikk også vite at dem kom til å filme litt i restauranten og kanskje litt på kjøkkenet.
Men det ingen hadde fortalt meg før i dag var at dem skulle lage en episode til et bulgarsk matprogram som tv-kokken Ivan Zvezdev har.


Etter dem hadde spist lunsj fikk jeg plutslig to kameramenn inn på kjøkkenet, og på meg en mikrofon. Jeg skulle tydligvis lage mat en rett samtidig som jeg prater med Ivan og forteller om norske råvarer.
Det er bra jeg er såpass sporty som jeg er, så dette tor jeg på strak arm!
Førse gangen jeg lager mat forran tv-kamera, så jeg var sånn passe redd for at jeg ikke kom til å få fram et eneste ord. Men det var ikke noe proble, og gøy var det også.


Trude Bessesen fra Norges Sjømatråd syntes jeg gjorde en bra jobb med å promotere norsk fisk.

Retten jeg laget var:

Stekt Breiflabb og Kamskjell
Bakte (norske) Jordskokker, Erter
Tomatisert Byggryn med Løpstikke



Ivan Zvezdev skal lage en serie med seks programmer i nå når han er her i norge, der et av programmene blir med meg fra Spiseriet Fabelaktig.
Han skal for eksempel også lage program med Thommas som er kjøkken skjef på Lovund Rorbu Hotell og et med Eivind Hellstrøm i forbindelse med laksedagene til Nova Sea.

For å si det slikt så ble ikke dagen helt som jeg trodde når jeg sto opp i dag, men gøy var det!


 Meg og tv-kokken Ivan Zvezdev

 Hele tv-teamet 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar