Kokkejenta

Kokkejenta

mandag 24. september 2012

På tur sørover igjen.

Da var man på tur tilbake til sleneset.
Det har vært en morsom uke i Bodø med konkurranse, familie og venner. Og da flyr uken fort forbi og man er snart klar til hverdagen igjen.
Det har vært spesielt gøy å fått treffe en masse nye folk som var på Arena Nord og Arktisk Kokk. Det føles som om jeg er ganske ny innen kokkemiljøet i Nord-Norge. Og da er det bare bra med litt nye kontakter.
Når man står å kokkelerer på ei øy er det heller ikke så lett å komme i kontakt med det som er her oppe i nord. Så de to siste ukene med smaksseminar og konkurranse har vært veldig nyttig. Det er veldig greit å ha litt kontakter og et lite nettvert når man jobber i restaurantbransjen. For å få med seg siste nytt, utveksle ideer og man vet aldri når man eventuelt skulle trenge en liten tjeneset av noen.

Det som er veldig greit med å dra en liten tur til Bodø er jo at det er alltid masse folk man har lyst til å treffe. Og ofte når jeg reiser skulle jeg ha ønsket at man hadde to ekstra dager i byen. Men det gjør jo bare at man for lyst til å dra tilbake om ikke så lenge.

Et måltid med Alex og Mae må man alltid få tid til. Det er få personer som får alger og rare dyr til å bli mere intresant enn når dem forteller om studiene sine. Og antall funny facts om sea ​​cucumber (sjøpølse) er det få som kan!

Kvalitetstid med lillesøster er et must. Vi var å så Kon Tiki på kino, og den anbefales! Det er kommet en del norsk film i det siste som er veldig bra. Jeg er kanskje over gjennomsnittet glad i å dra på kino, så når man er i Bodø prøver jeg jo å fått dratt å sett en film. Og at det er en bra norsk film synes jeg jo bare er et pluss.
Vi har også fått muligheten til å bare henge sammen og slappet av. Og når vi sitter å prater inneser jeg hvor voksen og reflektert lillesøster har blitt.

Nå er det bare å slappe av de resterende 3 timene det er på båten..
Heldig vis er det nydelig vær :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar